Botoks Fiyatları

botoks

Botoks Nedir ?

Botoks, uzun ismi Botulium toxin olan, laboratuvar ortamında elde edilen bir proteindir.1980’lerde ilk defa şaşılık tedavisinde kullanılmıştır. Yine aynı alanda göz etrafı kaslarının istem dışı kasılmalarının tedavisinde kullanılmıştır. Bu tedaviler esnasında bölgedeki kırışıklıkların hafiflemesiyle beraber artık kırışıklık tedavilerinde de gündeme gelmeye başlamıştır.

Botoks günümüzde kırışıklık tedavisinde kullanılır. Kaş ortası, alın ve göz çevresinde çok hızlı ve konforlu bir şekilde olduğu için tercih edilme sebebidir. Kişi günlük akışı içerisinde kolaylıkla işlemi yaptırıp sosyal hayatına geri dönebilir.

Botoks; Medikal estetik uygulamaları, aşırı terleme ve cilt hastalıkları tedavisinde kullanılır. Ameliyat masasına yatmadan gençleşmek günümüzde artık mümkün. Botoks estetik alanında yapılan sihirli bir buluştur. Özellikle kadın hastaların kendilerini daha iyi hissetmek adına yaptıkları bu uygulama son yıllarda erkek hastalarında dikkatini çekmiş ve talep uyandırmıştır. İşlemin kalıcılık süreside bu tedaviye olan ilgiyi arttırmıştır. Kısa süre içinde yaptırmış olduğumuz bu işlem enjeksiyonlu olup ortalama 4-6 ay arasında size konforlu bir serüven yaşatmaktadır.

Yüz Botoksu

Yüz botoksu mimik hareketlerine bağlı olarak oluşan kaş ortası, göz çevresi ve alın kırışıklıklarına uygulanarak o alandaki kas hareketinin kontrol altına alınmasını sağlar ve çizgilerin oluşmasını engeller. Bu sayede o alandaki kaslar dinlendirilerek toplanır ve yapılan alandaki kas hareketi alışkanlıklarını kaybetmeye başlar. Botoks ile dolgu çoğu zaman karıştırılır. Botoks kırışıklık tedavisidir. Cildi doldurma hacim verme gibi bir işlevi yoktur. Düzenli botoks yaptıran hastalarda botoks alanlarının iyileştiği kırışıkların derinleşmediği görülür. Farkındalığı oluşan hastalar botoks işleminden hiçbir zaman vazgeçmek istemez.

Botoks uygulaması ilk kez yaptıracak hastalarda alışkanlık yapar mı? Cildim yaptırmadığımda daha kötü olur mu? Etkisi geçince cilt kalitemi bozar mı? tarzında sorular sorulmaktadır .Bu sorulara verilecek en iyi cevap kişi iyiyi, güzeli hedefliyorsa bundan sonra botoks yaptırmaya devam etmeli. Çünkü insanlar metabolik yaşlanma gibi bir süreç yaşar bu süreçte hiçbir şey yaptırmadan iyi görünmek imkansızdır. Bu durumlarda imdadımıza botoks koşar . Kişi botoks etkisi geçince kendini mutsuz hisseder çünkü iyi görünen bir cilt deneyimi yaşamıştır. Ona tekrar kavuşma isteği yaşayıp, işlemi tekrarlatmak istemesi de gayet normal.

Botoks çeşitleri ve uygulama amaçları

Kaş arası, alın, göz çevresi botoksu : En çok tercih edilen botoks uygulamasıdır. Bu alanlarda mimiğe bağlı olarak oluşmuş kırışıklıkların yok edilmesi için yapılır. İşlemden 3 gün sonra hasta yavaş yavaş botoksun etkilerini görmeye başlar. On beş günde botoks iyice oturmuş olur ve hastanın kontrol seansı gerçekleştirilir. Kontrol seansında doktorumuzun ve hastamızın beraber gerekli gördükleri alana ufak dokunuşlar yapılır. Bu şekilde botoks işlemi tamamlanmış olur. Hastanın bu işleme 4 ile 6 ay arasında tekrarlaması önerilir.

Burun ucu botoksu: Hastanın şikâyeti üzerine hekim kontrolü sağlandıktan sonra burun ucundaki düşüklüğü kaldırmak amacıyla uygulanan bir işlemdir. Gülme ile burun ucu düşüklüğü artıyorsa botoks uygulaması için uygun hastalardır.

Burun ve dudak üstü çizgileri botoksu: Burun üzerinde  mimik hareketimizle oluşan çizgilerin ve dudak üzerinde sigara içmeye yada mimiğe bağlı oluşmuş olan çizgilerin tedavisinde kullanılır. Burada da hastanın uygunluğu önemli. Örneğin; ağız büyüklüğü önemli bir faktör. Ağız yeterince büyükse dolgu uygulamak daha iyi olabilir.

Çene kırışıklığı botoksu: Çenede oluşan kırışıklıkların yok edilmesi ve toplanmış çenenin serbest kalması için yapılan bir işlemdir.

Kol altı terleme tedavisi botoksu, : Her mevsim aşırı terleme şikâyeti olan hastalara terlemeyi azaltmak ve sıfıra indirmek için yapılan bir işlemdir. Bilindiği üzere terlemeden kaynaklı kötü kokular ve görsel ter izleri toplumda kişiyi hep rahatsız eder.Kol altı botoksu ile bu sorun  tamamen çözülmüştür. Kişi bu işlemden sonra konforlu bir süreç yaşar.6-8 ay işlemin başarısı devam eder. İşlem tekrarları bu süreyi 1 yıla kadar çıkarabilmekte.

Avuç içi ve ayak terleme tedavisi botoksu; Kişinin avuç içi ve ayağında yaşamış olduğu aşırı terleme sosyal hayatını önemli ölçüde etkilemektedir.. Bu tür şikâyetle gelen hastalarımızda konforu sağlamak ve aşırı terlemeyi önlemek için yaptığımız bir işlemdir. Bu işlemde başarı koltuk altı kadar olmasa da, hastalarımızın hayatına konfor kattığı inkar edilemez.

Boyun kırışıklıkları (Nefertiti) botoksu: Yüzde yaşamış olduğumuz yaşlılık belirtilerini aynısını boyun bölgesinde de yaşarız. Boyun genelde hastalarda unutulan ya da göz ardı edilmiş bir bölge haline gelmektedir. Aslında yaşlılık etkilerini direk yaşadığımız bir bölgedir. Bu bölgeye botoks ile müdahale ettiğimiz takdirde daha genç ve sıkı yüz hatlarına sahip oluruz. Boyun ile beraber yüze yapışan platisma kasına yapılan bir botoks uygulaması ile çene hattı, jawline daha belirginleşir. Gıdı da daha az göze görünür hale gelir.

Migren tedavisi botoksu: Bu alanda botoksu tedavi amaçlı kullanıyoruz. Baş ağrısı ve ağır migren atakları yaşayan hastalarda bu süreci kontrol altına almak için yaptığımız bir işlemdir. Hasta bu işlemi yaptırdıktan sonra botoks etkisi boyunca bu ağrılardan kurtulacaktır. Tek şartımız hastamızın nöroloji uzmanından baş ağrısı nedeninin migren olduğuna dair bilgisinin elinde olması gereklidir.

Masseter (diş sıkma) botoksu: İstemli veya istemsiz sıkmış olduğumuz dişlerimiz; yüz hatlarımıza ve diş minemize zaman içerisinde zarar vermeye başlar. Diş sıkmamızın sonucunda yüzümüzde sağ ve sola doğru genişlemeler ( kare yüz ) görülmeye başlar. Yüz anatomimizin değişmesi özellikle kadın hastalarımızda görsel anlamda rahatsız edici bir duruma sebep olur. Diş sıkma hareketini kontrol altına alınması botoks işlemiyle mümkündür. Aynı zamanda bu hastalarımızda boyun ve baş ağrıları da çok görülmektedir. Ortalama 6-8 ayda bir yapılacak botoks uygulaması hastalarımızı rahatlatmaktadır.

Gummy smile ( diş eti gözükmesi ) botoksu: Gülerken görünen diş etlerimizin görünmesi görsel anlamda hastalarımızı rahatsız ettiğinde neler yapıyoruz. Botoks ve dolgu uygulamalarını beraber kullanmaktayız. Botoks ile dudağın hareketiyle yukarı toplanması engellenmekte. Dolgu ile de ince dudak hacimlendirilmektedir.

**Botoks işleminin dermatologlar ve bu konuda uzman hekimler tarafından yapılması gerekmektedir.

Botoks Nasıl yapılır?

• Hastanın genel cilt muayenesinden sonra fotoğrafları çekilip anestezi kremi sürülür .
  • 10 dakika kadar uyuştuktan sonra işlem uygulanıp, işlem sonrası hastanın kremleri sürülür ve işlemden sonra dikkat edilmesi gereken konular hastaya anlatılır.

Botoks sonrası dikkat edilecek noktalar;

• İşlem bölgesine 12 saat su değirmeyiniz.
  • İşlemden hemen sonra 15 ile 30 dakika kadar kaş çatma, kaldırma ve gülümseme mimik hareketleri yapınız.
  • 1 hafta kadar kaş aldırma, göz ovuşturma hareketi, hamam, sauna ve ağır spor yapmayınız.
  • Botoks yapılan alanlara 10 gün boyunca baskı hareketi uygulamayınız.
  • İşlem sonrasında cilt yapınıza uygun nemlendiricileri ihmal etmeyiniz. Bu önlemler yapılan botoks işleminin de ömrünün uzun olmasını sağlar.

Botoks kimlere uygulanır?

• 18 yaşını doldurmuş kadın-erkek herkese güvenle uygulanabilir.

Botoks kimlere uygulanmaz?

• Sinir-kas sistemi hastalığı olan kişilerde (Eaton-Lambert sendromu, myasteniagravis gibi),
  • Hamilelere ve emziren annelere botoks uygulanmamalıdır.

Botoks Yan etkileri

• Uygulama alanlarında çok nadiren de olsa *geçici şişlik ,morarma ve kızarıklık olabilir fakat bunların hiçbiri günlük yaşantınıza engel değildir.
  • Kaşta düşme
  • Göz kapağında düşme
  • Gözlerde sulanma
  • Aşırı donuk ifade (yapılan doz fazlalığına bağlı )

Değerli hastalarım ve danışanlarım, Botoks bir ilaçtır.Vücudunuz üzerinde değişiklik yapması amacıyla hekimlere uygulama yetkisi olan bir ilaçtır. Eğitimli ve tecrübe sahibi olan hekimler ile yol almak sizleri mutlu edecektir.

Botoks Fiyatları 2020 hakkında bilgi almak için hemen bizimle iletişime geçin