Saç Mezoterapisi

Son zamanlarda stres, hastalıklar vb. nedenlerden dolayı birçok bireyin sorunu haline gelen saç dökülmeleri gittikçe artmaya başladı. Saç dökülmelerine karşı üretilen çözümlerden bir tanesi de saç mezoterapisi. Peki nedir bu saç mezoterapisi ?

Saç Mezoterapisi, saç köklerini besleyen ve destekleyen vitaminlerin, minerallerin, proteinlerin, antioksidanların ve kan dolaşımını arttırıcı maddelerin özel ince uçlu iğneler ile direkt kıl köklerine enjekte edilmesidir. Saç kökü uyarılıp, beslenir.

Saç dökülmesinin durdurulması,saç köklerinin beslenmesi ve saç kalitesinin arttırılması amacıyla uygulanan bir tedavi şeklidir. Belirli zaman aralıklarında ince uçlu enjektörler ile kişiye özel içeriklerin (saçın ihtiyacı olan maddeler) saç derisine enjekte edilmesiyle yapılır. Türkiye’de sıklıkla uygulanan bir yöntemdir. Uygun ilacın enjekte edilmesiyle saç için gerekli olan mineral, protein ve vitamin karşılanmış olacaktır. Tedaviler genelde 4-8 seans arasında yapılmakta ve tedavi şekli kişinin yaşına metabolik yapısına göre değişiklik göstermektedir. Enjeksiyon sonrasında saçlı deride dolaşım hızlanır ve daha verimli hale gelir. Böylece saç telleri kökten beslenmiş ve yeterli enerjiyi almış olurlar. Dolaşımın farklılaşması ile yeni kan damarları oluşur ve sürekli hale gelir.

Saç mezoterapisinde amaç saçın ihtiyaç duyduğu maddeleri köklere enjekte ederek beslenmesini sağlama ve kan damarlarının fonksiyonlarını arttırmaktır. İşlevsiz olan saç kökleri uyarılarak saçlı derinin üst kısmında gözle görülür saç telleri oluşur. Bu işlem saç dökülmesinde, saçların geç uzamasında, cansız saçlarda, parlaklık ve hacim kaybı olan saçlara yapılır. Özellikle bayanlar saç ekimine uygun olmadıkları için saç mezoterapisine uygun hastalardır.  Kişi ne kadar gençse o kadar başarılı sonuçlar elde edilir.

Tedavinin sonucunda ise saç dökülmesi belirgin olarak azalır, saçın ömrü uzar, daha parlak ve hacimli bir görünüm oluşur, saçın rengi korunur ve beyazlaması geciktirilir. Saç ekimine göre daha doğal bir görünüm elde edilir. Saç dökülmelerine karşı önerilen tüm tedavilerin en etkili olanıdır.

Saç Mezoterapisine Kimler İhtiyaç Duymaktadır?

Bu işlem hem kadın hem erkek hastalarda başarıyla uygulanabilmektedir.

Mezoterapiden fayda gören saç dökülmeleri:
– Strese bağlı, mevsimsel, metabolik nedenli saç dökülmeleri
– Gebelik sonrası ani saç dökülmeleri olarak sıralanabilir.

Özellikle kıl kökünde bir küçülmenin gözlendiği ve kılın oluşum ve büyüme evresinde görülen ‘Erkek Tipi Saç Dökülmesi’ için mezoterapi uygulanması faydalıdır.

Hormonal ve genetik saç dökülmelerinde ise bu yöntem destek tedavi olarak tercih edilebilir. Mezoterapi uygulamasında kullanılan karışım içeriği kişinin ihtiyaçlarına göre düzenlenebilmektedir. Elbette ki tedavide öncelikle hekim tarafından hastanın tetkik sonuçları değerlendirilir eğer  medikal tedavi gerekiyorsa ilaç tedavisi ve beraberinde mezoterapi  uygulamaları yapmak gerekmektedir.

Tedavi
15 günde bir kez, 4 – 8 seans arasında hastamızın ihtiyacına göre değişen tedavi programı yapıyoruz.

Özellikle mevsim geçişleri olan Eylül-Ekim ayları ile Nisan-Mayıs aylarında saç mezoterapisi yapmakta fayda vardır. Bu durum saç ekimi hastaları veya riskli hasta grubu için daha da önemlidir.

Saç Ekimi ve Mezoterapinin Farkı

Bu tedavi yönteminin saç ekim işlemlerinden farkı, tahmin edileceği üzere geçici olarak yaşanan dökülme sorununu tedavi etmesi, aynı zamanda cansız, güçsüz olan saçların toparlanması için uygulanan bir tedavi yöntemidir. Saç ekimi işlemleriyse saç köklerinde yer değişme veya ekleme ile tedavi sağlanan daha farklı uygulama aşamaları olan bir tedavi yöntemidir. Basit bir karşılaştırma yapılırsa, saç mezoterapi yöntemi basit ve geçici saç dökülmelerinde daha fazla etki gösterir ve operasyon uygulaması olmaz.  Saç dökülmelerini durdurmak ve saçı güçlendirme amacındadır. Bunun için saç derisinin altına kan dolaşımını hızlandırıcı ve hücre yenileyici etki yaratan bir karışım enjekte edilir. Oysa saç ekim işlemlerinde doğrudan deriye saç kökü eklenir. Yani dışarıdan bir ekleme işlemi yapılır. Tedavi derinin içine ilaç verilerek saç tellerinin güçlenmesi ve dökülmelerin durması işlemidir. Bu açıdan da saç üretmekten ziyade dökülme durdurmak ve saç köklerini güçlendirme amacında olduğu anlaşılabilir.

Saç Mezoterapisi Sonrası Hastanın Dikkat Etmesi Gerekenler Nelerdir?

Hastanın mezoterapi sonrası 12 saat kadar saçlarını yıkamaması, ıslatmaması ve herhangi bir ilaç sürmemesi gerekir. Bu kurala evde kullanılmak üzere verilmiş saç bakım kürleri de dahildir. Yan etki riski oldukça az ve ihmal edilebilir olup, etki çok kısa sürede elde edilir.

[recaptcha id:captchaSide]

Dermal Klinik İnternet Sitesi İletişim Formu Aydınlatma Metni'ni okudum ve kabul ediyorum.

Dermal Klinik İletişim Formu Açık Rıza Metni’ni okudum ve kabul ediyorum.