Siğiller

Siğiller deriyi seven ve yaklaşık 200 çeşide sahip virüslerdir. Erişkin ve çocuklarda bulunma yerleri farklılık gösterir.

Çocuklarda en fazla el, ayak altı ve yüzü tutar. Ayak altında basınçtan dolayı düz, ayak derisi ile aynı hizada, elde deriden hafif kabarık, yüzde daha kabarık hatta saplı hal alabilirler.

Erişkin hastada daha çok genital alanda, makatta olmak üzere el ve ayak tabanını da tutmaktadır.Genelde deri hizasında veya kabarık, deri renginde veya daha koyu renkli ortalama 3mm-10mm arası değişen  büyüklüğe sahip olup tekli ya da çoklu olabilirler.

Bulaş şekli değişmekle beraber genellikle, direk temasla, temas edilen alanda deri bütünlüğü bozulmuş ise daha kolay olmaktadır. Özellikle çocuklarda havuz deniz mevsiminden sonra ayak atında deri bütünlüğünün bozulması neticesinde sıkça ayak altında siğillere rastlanmaktadır.

kadın ve erkeklerin %60 ı hayatlarının bir döneminde siğil virüsüyle (HPV) karşılaşır diye tahmin edilmektedir.

virüs vücuda alındıktan sonra, savunma sistemimiz olan bağışıklık sistemi devreye girer. Eğer savunma sistemi zayıfsa genital siğil oluşumu başlar.

Siğil  Nasıl Bulaşır?

-direk temasla

-cinsel temasla( özellikle kondomun örtmediği alanlarda)

-siğil(HPV) taşıyan gebelerde normal doğum sonrası anneden, bebeğe geçebilir.

-genital siğilin hangi partnerden geçtiği ve virüsün ne kadar zamandır vücutta olduğunun tespiti zordur hatta imkansızdır.

-Genital siğiller öpüşmekle ,havlu,çatal,kaşık kullanımı ile geçtiğine dair kanıtlar yoktur.

Siğillerden Nasıl Korunabiliriz?

-Deri bütünlüğü bozulmuş vücut alanlarımızı korumalıyız, siğili alanlara temastan kaçınalım.

-cinsel ilişki esnasında daima prezervatif kullanılmalı, ancak virüsün prezervatif tarafından örtüleyen cilt alanlarından bulaşabileceği unutulmamalıdır.

-HPV aşısı yaptıralım.Kadın erkek  herkes için en etkili koruma ve tedaviye yardımcı yöntemdir.

Siğil Tedavisi Nedir?

-kremler/ solüsyonlar: siğil dokusunu kimyasal bir şekilde yok ederek kaldırmaya, veya mevcut  derinin bağışıklık sitemini güçlendirerek  ve siğili öldürerek etki  ederler.

-siğil içine siğili nekroza uğratarak ortadan kaldıran ilaç enjeksiyonu ( örneğin D vit enjeksiyonu)

-kriyoterapi( buz tedavisi): siğil olan dokuya sıvı nitrojen püskürtülerek dondurma  ve ardından dağılmasını sağlar.

-özellikle gebeler ve çocuk hastalarda ve de genital alanda çok konforlu bir uygulamadır.

-lazerle siğil tedavisi,: özellikle inatçı ayak altı siğil tedavisinde alternatiftir. Nd yag lazer kullanılır.

Genital Siğil Tedavisi <— hakkında bilgi için tıklayın