Yanak Dolgusu

Yanak Dolgusu Nedir?

Yanaklarımız  her iki elmacık kemiği üzerindeki yüzümüze V şeklini veren  en önemli yapılardandır.  Yanak dolgusu  bu bölgeleri  doğru şekillendirmek  için bir takım dolgu maddeleri ( hyalüronik asit ve mineral  dolgu) ile yaptığımız doldurma, kaldırma ve  yenileme işlemidir.

Yanak  dolgusu kimlere yapılmalı?

Yanak dolgusunun en fazla uygulandığı  durumlar;

– Sık kilo alıp verme veya  ağır bir stres sonrası yanak ve orta yüzde boşalma, çökme,

-Otuz yaş civarı yüzünde V şekil etkisi ihtiyacı oluşması,

– Herhangi bir kronik hastalık sonucu kişinin yüzünde hacim kaybı olması,

-Yüzde lift ( yukarı kaldırma) ihtiyacı oluşması,

-Göz altı çukurluğu ve morluğunu giderme gibi durumlarda hastalara yanak dolgusu ile yardımcı olunabilir.

Yanak dolgusu ne ile yapılır?

Yanak dolgusu insan cildinin ana yapısı olan hyalüronik asit  ve mineral dolgu dediğimiz içinde kalsiyum hidroksiapatit  bulunan dolgu maddeleri ile yapılmaktadır.

Yanak dolgusu işlemi ne kadar sürer?

İşlem uygulanacak alan lokal anestezik krem ile uyuşturulduktan sonra, ortalama 15 dakika içinde uygulama tamamlanır.

Yanak dolgusu ile kocaman yanaklarım olur mu?

Kliniğimize  başvuran hastalarımızdan en fazla gelen sorulardan biride; “Dolgu uygulaması sonrası  aşırı bir görüntü olur mu? ” sorusudur.  Bu endişe son derece yerindedir.

Kliniğimizde uygulama öncesi dermatoloğumuz tarafından hastanın  ihtiyaç analizi  yapılır, her hastanın ihtiyacı kendine özeldir, önemli olan burda yüze uygun ,  tadında müdahelelerle doğallık sınırında  yardımcı olmaktır. Dolayısıyla kocaman yanaklarınız olmaz J

Yanak dolgusu  sonrası nelere dikkat edilmelidir?

Yanak dolgusu işlemi bittikten sonra,  tekrar dezenfekte edilip,  tarafımızdan antibiyotikli krem sürülür.

–  İşlem alanına 12 saat su değdirilmemelidir.

-1 hafta – 10 gün boyunca bu bölgeye bası veya masaj olmamalıdır, aşırı efor sarf edilen sporlardan  uzak durulmalıdır.

-Doktorun ön gördüğü zamanda hasta kontrolüne gelmelidir.

-Dolgu uygulaması sonrası , uygulama alanında aşırı ağrı, kızarıklık veya solukluk gibi belirtiler olursa mutlaka doktora haber verilmelidir.

Yanak dolgusu  ne zaman etkisini gösterir?

Dolgu uygulamaları uygulanır uygulanmaz  hemen doldurucu  ve kaldırıcı (lift) etkisini gösterir,  tamir edici etkisini ise gün geçtikçe gösterir.